۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل مطرح کرد؛

جریان سازی‌های نظام سلطه در منطقه زمینه ساز حضور قدرتمند ایران

جریان سازی‌های نظام سلطه در منطقه زمینه ساز حضور قدرتمند ایران

اراک- استاد دانشگاه و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: جریان سازی‌های مختلف نظام سلطه در منطقه زمینه ساز حضور پررنگ و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و شکست نظام سلطه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی گودرزی ظهر دوشنبه در همایش طوفان الاقصی در استانداری مرکزی اظهار کرد: الگوی ملت فلسطین در شکست رژیم صهیونیستی، انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در شکست توطئه دشمنان در منطقه، ادامه داد: طرح آمریکا در سقوط نظام سوریه و ایجاد داعش در این کشور حضور ایران در منطقه را قوی کرد.

کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: طرح عربستان و آمریکا در سرکوب انصارالله نیز بار دیگر زمینه حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی را ایجاد کرد.

گودرزی گفت: ادعای سیاست توسعه طلبانه ایران از سوی سردمداران ظلم، یک اتهام واهی است و تجاوز آن‌ها به مناطق اسلامی موجب مقابله جمهوری اسلامی و نقش دفاعی این کشور شد.

گودرزی با اشاره به اینکه عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر نیز باعث پیروزی بزرگ شد، افزود: با جنگ اخیر در سرزمین‌های اشغالی ضربه سنگینی به ایده «فلسطین سرزمین امن برای یهودی‌ها» وارد شد چراکه ۵۰۰ هزار نفر از این کشور فرار کردند که بسیاری از آن‌ها قصد بازگشت به سرزمین اشغالی را ندارند و ارکان اصلی موجودیت این رژیم تحت تأثیر قرار گرفته است.

کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: ۱۲۵ هزار از شهرک‌نشینان آواره شده‌اند که اسکان و تأمین مواد غذایی این افراد بار سنگین مالی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.

گودرزی بی‌اعتمادی مردم به تأمین امنیت توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، افزایش اختلافات درونی بین احزاب و گروه‌های سیاسی در این رژیم، ناتوانی سیستم‌های فنی، تعطیلی مشاغل، ضربه به اقتصادی و ناامیدی رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی را از پیامدهای جنگ اخیر برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی گفت: امروز اسطوره امنیت نظامی را که حتی توان دفاع از خود را ندارد فروپاشیده و قدرت پوشالی در هم شکست.

گودرزی افزود: جریان سازی‌های مختلف نظام سلطه در منطقه زمینه ساز حضور پررنگ و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و شکست نظام سلطه شد.

وی گفت: احیای مسئله فلسطین و توجه به جنایت‌های رژیم کودک‌کش، توجه به مرکزیت مسجدالاقصی، شکل‌گیری اسرائیل ستیزی و شکست ایران هراسی که در منطقه شکل داده بودند، ارتقای سطح قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه، تأثیر مثبت بر رویکرد کشورهای عربی در تعامل با جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی گروه‌های مقاومت در فلسطین از دیگر دست آورده‌ای مهم جنگ اخیر بود.

کارشناس روابط بین‌الملل اضافه کرد: بخشی از هزینه‌های شبکه من و تو از رژیم صهیونیستی تأمین می‌شد که این شبکه به دلیل مشکلات مالی اعلام پایان فعالیت کرده است.

رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر در غزه دارد

گودرزی تصریح کرد: در ۷۴ روز جنگ اخیر هیچیک از اهداف سیاسی رژیم صهیونیستی محقق نشد و امروز رژیم صهیونیستی حدود ۱۵۰ اسیر در غزه دارد و در مقابل به دلیل ناتوانی در جنگ با تهدید آب، برق و مواد غذایی برای به زانو درآوردن مردم فلسطین و کاهش حمایت از مقاومت تلاش می‌کند که اتحاد به وجود آمده با این دسیسه‌ها نابود نمی‌شود و این ضعف رژیم صهیونیسم را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: تلاش آمریکا برای نگه داشتن جنگ در سطح کنونی ادامه دارد در صورتی که احساس شود مقاومت تضعیف شده است نیروهای مقاومت از جبهه‌های دیگر به ویژه حزب‌الله وارد می‌شود و در سطح بعدی نیز جمهوری اسلامی ایران نیز ورود می‌کند.

کارشناس روابط بین‌الملل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیدایش رژیم صهیونیستی بر اساس مصوبه سازمان بین‌الملل را تحولات بعد از جنگ جهانی دوم عنوان کرد و گفت: پیدایش رژیم صهیونیستی بیش از اینکه مطالبه یهود باشد، مطالبه سردمداران ظلم و زور در جهان بود.

گودرزی با بیان اینکه جنگ بین فلسطین و این رژیم از سال ۱۹۴۸ شروع شد، افزود: صهیونیسم سیاسی معتقد است برای بقای قوم یهود باید دولت یهود تشکیل شود در حالی که نگاه معنوی یهودیان این است که تشکیل چنین دولتی زمینه نابودی یهود را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و امنیتی اروپا با ایجاد زمینه کوچ یهودیان از اروپا، تحقق اهداف نظام سلطه در غرب آسیا از جمله دلایل شکل‌گیری این رژیم است.

شکست مجدد رژیم اشغالگر قدس در سال ۲۰۱۲

گودرزی یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس در سال ۲۰۱۲ در جنگ هشت روزه با نوار غزه باز هم شکست خورد و برای اولین بار تلاویو مورد هدف مقاومت قرار گرفت که نشان از توان موشکی این جبهه داشت.

وی ادامه داد: این رژیم کودک‌کش در سال ۲۰۱۴ در جنگ ۵۱ روزه با غافلگیری ارتش مسلط، شبکه تونل‌های مقاومت در غزه و حملات موشکی مواجه شد.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: سال ۲۰۲۲ باز هم این رژیم نتوانست مقرهای موشکی نوار غزه را نابود کند یا سران مقاومت را از بین ببرد و در مجموع باز هم دستاورد نظامی برای این رژیم نداشت.

گودرزی گفت: مسائل مختلف در سوریه توجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و مبارزه با داعش معطوف و تا حدودی از فلسطین غافل شد، اما با ارزیابی‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری باز هم مسئله فلسطین پررنگ و به عنوان جبهه جنگ با نظام سلطه مورد توجه قرار گرفت.

سال ۲۰۲۳ نقطه فروپاشی رژیم صهیونیستی

وی تاکید کرد: بر اساس تمام ارزیابی‌ها عملیات طوفان‌الاقصی در سال ۲۰۲۳ نقطه فروپاشی رژیم صهیونیستی است و در این جنگ توجه فلسطینی‌ها بیش از پیش به هجوم رژیم کودک‌کش در ۷۵ سال گذشته که به معنای مرگ تدریجی است، معطوف و در کنار این قضیه انگیزه احقاق حقوق بیش از قبل شعله‌ور شد.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: شکست سایبری رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی و چیدمان حمله به صورت سری و مخفیانه توسط حماس از ویژگی‌های بارز جنگ اخیر است.

وی بیان کرد: این شکست به قدری سنگین بود که این رژیم در روزهای اول سرگردان بود و احتمال فروپاشی سیاسی وجود داشت به همین دلیل آمریکایی‌ها سراسیمه وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

گودرزی با اشاره به انتظارها برای ورود حزب الله و جمهوری اسلامی در حمله حماس به رژیم کودک‌کش و نیز حضور چهار هزار نیروی فرانسوی و ۲ هزار نیروی آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، گفت: زمانی که باور قدرت‌مند بودن حماس وجود داشت نیازی به حضور پررنگ نبود اما بعد از حمله رژیم صهیونیستی گروه‌ها وارد عمل شدند که حضور انصارالله یکی از نقاط عطف بود.

کد خبر 5969990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha